Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Rejestracja urodzenia dziecka

Rejestracja urodzenia dziecka

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miejski w Ujeździe
Urząd Stanu Cywilnego
Biuro nr 4
tel. 077 404 87 60
fax 077 404 87 63

Wymagania i potrzebne dokumenty:

Podstawą sporządzenia aktu urodzenia jest zaświadczenie wydane przez lekarza lub zakład służby zdrowia, pn. „Zgłoszenie urodzenia dziecka”

Inne dokumenty wymagane do zarejestrowania dziecka:

  • odpis aktu małżeństwa (aktualny),
  • odpis aktu urodzenia matki (jeżeli matka jest panną),
  • odpis aktu małżeństwa z adnotacją o rozwodzie lub separacji (jeżeli matka dziecka jest rozwiedziona lub pozostaje w separacji),
  • dowody osobiste rodziców

Termin załatwienia sprawy (udzielania odpowiedzi):

  • 14 dni od daty urodzenia dziecka.

Opłaty:

  • bez opłaty

Inne wskazówki, uwagi:

Urodzenie dziecka rejestruje się w Urzędzie Stanu Cywilnego w miejscu zdarzenia.
Osoby uprawnione do zgłoszenia urodzenia:

  • rodzice,
  • lekarz lub położna.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 29 września 1986 r. prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. nr 161, poz. 1688)



 

Podmiot udostępniający: Urzad Stanu Cywilnego
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: Piotr Magdziak
Data wytworzenia: 2009-12-01