- Menu BIP
- JAK ZAŁATWIĆ SPRAWĘ
- Urząd Stanu Cywilnego
Akt zgonu
Akt zgonu
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Ujeździe
Urząd Stanu Cywilnego
Biuro nr 4
tel. 077 404 87 60
fax 077 404 87 63
Wymagania i potrzebne dokumenty:
- karta zgonu,
- dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon,
- dowód osobisty zmarłego oraz jego współmałżonka (jeśli żyje),
- paszport polski, jeżeli zmarła osoba posiadała.
Termin załatwienia sprawy (udzielania odpowiedzi):
Zgon osoby należy zgłosić do trzech dni od dnia zgonu. Po sporządzeniu aktu zgonu zgłaszający otrzymuje 3 bezpłatne odpisy skrócone aktu zgonu.
Opłaty:
- bez opłat
Inne wskazówki, uwagi:
Sprawy związane ze zgonem załatwia się w Urzędzie Stanu Cywilnego w obszarze którego miał miejsce zgon.
Do zgłoszenia zgonu są zobowiązani w kolejności:
- małżonek lub dzieci zmarłego,
- najbliżsi krewni i powinowaci,
- osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
- osoby, które były obecne przy zgonie.
W przypadku zgonu spowodowanego wypadkiem lub przyczyną nienaturalnej śmierci wymagana jest zgoda prokuratora do pochowania zwłok.
Sposób załatwienia sprawy – osobiście przez zgłaszającego zgon.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. nr 9, poz. 59),
- Ustawa z dnia 29 września 1986 r. prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. nr 161, poz. 1688)
Podmiot udostępniający: | Urząd Stanu Cywilnego |
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: | Piotr Magdziak |
Data wytworzenia: | 2009-12-01 |