- Menu BIP
- JAK ZAŁATWIĆ SPRAWĘ
- Referat Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska
Nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości
Nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości
Miejsce załatwienia sprawy:
Urząd Miejski w Ujeździe
Referat Gospodarki nieruchomościami i Ochrony Środowiska
Biuro nr 2 / II piętro
tel. 077 404 87 54
fax 077 404 87 63
e-mail: rg@ujazd.pl
Z wnioskiem o ustalenie numeru porządkowego budynku może wystąpić właściciel nieruchomości, użytkownik wieczysty lub inny podmiot, który wykaże swój interes prawny lub obowiązek dotyczący administracyjnego ustalenia numeru porządkowego.
Wymagane dokumenty:
Dla ustalenie numerów porządkowych należy przedłożyć:
1. wniosek o ustalenie numeru porządkowego;
2. Załącznik: kopia mapy: zasadniczej, ewidencyjnej, z projektem podziału, topograficznej w skali nie mniejszej niż 1:10 000 lub kopia projektu zagospodarowania działki lub terenu.
Opłaty:
Wniosek o ustalenie numeru porządkowego jest wolny od opłat.
Termin załatwienia sprawy:
Wydanie zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego budynku następuje nie później niż w terminie 30 dni od daty złożenia wniosku wraz z kompletem dokumentów za wyjątkiem budynków, położonych przy ulicy lub placu, dla których prowadzona jest procedura zmierzająca do uchwalenia przez Radę Miejską w Ujeździe ich nazwy.
Tryb odwoławczy:
Od zawiadomienia o ustaleniu numeru porządkowego odwołanie nie przysługuje. Ww. czynność podlega kontroli sądów administracyjnych. Skargę do sądu na taką czynność można wnieść za pośrednictwem organu, który jej dokonał, w terminie 30 dni od daty doręczenia zawiadomienia. Sąd, po wniesieniu skargi, może uznać, że uchybienie tego terminu nastąpiło bez winy skarżącego i rozpoznać skargę.
Uwagi:
Numery porządkowe ustala się dla budynków mieszkalnych oraz innych budynków przeznaczonych do stałego lub czasowego przebywania ludzi, w tym w szczególności budynków: biurowych, ogólnodostępnych wykorzystywanych na cele kultury i kultury fizycznej, o charakterze edukacyjnym, szpitali i opieki medycznej oraz przeznaczonych do działalności gospodarczej wybudowanych, w trakcie budowy i prognozowanych do wybudowania.
Numery porządkowe budynków ustalane są z urzędu lub na wniosek zainteresowanych. O tych ustaleniach zawiadamia się właścicieli nieruchomości lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które tymi nieruchomościami władają.
Osoby wskazane powyżej, zobowiązane są, w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu numeracji porządkowej, do umieszczenia, w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym. Na tabliczce oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu. W przypadku, gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
Podstawa prawna:
Art. 47a oraz art.47b ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne;
Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 roku w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów;
Dokumenty:
Wniosek o ustaleniu numeru porządkowego.docx (17,96KB)– Wniosek o nadanie numeru porządkowego dla nieruchomości