Zarządzenie Nr 0050.412.2022 Burmistrza Ujazdu z dnia 19-12-2022
Na podstawie art. 30 ust.2 pkt.4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U z 2022 poz. 559 z późn.zm), art. 248, 249 ustawy z dnia 27.08.2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2022 poz. 1634 z późn.zm), Burmistrz Ujazdu zarządza, co następuje:
§ 1. Zwiększa się budżet gminy po stronie dochodów w kwocie 964 538,13 zł Dział 600 Transport i łączność w kwocie 15 000,00 zł Rozdział 60095 Pozostała działalność w kwocie 15 000,00 zł § 0960. Wpływy z otrzymanych spadków, zapisów i darowizn w postaci pieniężnej w kwocie 15 000,00 zł
Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa w kwocie 15 000,00 zł Rozdział 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami w kwocie 15 000,00 zł § 0550. wpływy z opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości w kwocie 15 000,00 zł
Dział 756 Dochody od osób prawnych , od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem w kwocie 886 310,19 zł. Rozdział 75616 Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych w kwocie 15 000,00 zł § 0500. Wpływy z podatku od czynności cywilnoprawnych w kwocie 15 000,00 zł
Rozdział 75618 Wpłaty z innych opłat stanowiących dochody jednostek samorządu terytorialnego na podstawie ustaw w kwocie 500,00 zł § 0480. Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 500,00 zł
Rozdział 75621 Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa w kwocie 870 810,19 zł § 0010. Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych w kwocie 870 810,19 zł
Dział 758 Różne rozliczenia w kwocie 30 000,00 zł Rozdział 75814 Różne rozliczenia finansowe w kwocie 30 000,00 zł § 0920. Wpływy z pozostałych odsetek w kwocie 30 000,00 zł
Dział 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej w kwocie 1 677,94 zł Rozdział 85395 Pozostała działalność w kwocie 1 677,94 zł § 2180. Środki z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 na finansowanie lub dofinansowanie realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19 w kwocie 1 677,94 zł
1 Fundusz Przeciwdziałania COVID-19 – Dodatek dla podmiotów wrażliwych w kwocie 1 677,94 zł Dział 855 Rodzina w kwocie 3 000,00 zł Rozdział 85504 Wspieranie rodziny w kwocie 3 000,00 zł
§ 2690. Środki z Funduszu Pracy otrzymane na realizację zadań wynikających z odrębnych ustaw w kwocie 3 000,00 zł
„ „Asystent rodziny na 2022 ”;
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kwocie 5 600,00 zł. Rozdział 90019 Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska w kwocie 600,00 zł § 0690. Wpływy z różnych opłat w kwocie 600,00 zł
Rozdział 90095 Pozostała działalność w kwocie 5 000,00 zł § 0960. Wpływy z otrzymanych spadków, zapisów i darowizn w postaci pieniężnej w kwocie 5 000,00 zł
Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego w kwocie 7 950,00 zł Rozdział 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby w kwocie 7 950,00 zł § 2320. Dotacja celowa otrzymana z powiatu na zadnia bieżące realizowane na podstawie porozumień (umów) między jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie 7 950,00 zł
§ 2. Zmniejsza się budżet gminy po stronie dochodów w kwocie 2 008 860,19 zł Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa w kwocie 66 827,30 zł Rozdział 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami w kwocie 19 737,30 zł § 0490. Wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego na podstawie odrębnych ustaw w kwocie 47 090,00 zł
§ 0770. Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości w kwocie 19 737,30 zł
Dział 801 Oświata i wychowanie w kwocie 550 000,00 zł Rozdział 80101 Szkoły podstawowe w kwocie 550 000,00 zł § 6257. Dotacja celowa w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust.3 pkt 5 lit. a i b ustawy , lub płatności w ramach budżetu środków europejskich, realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego kwocie 550 000,00 zł
„ „Sport jako narzędzie do aktywizacji i integracji społecznej- rewitalizacja kompleksu boisk przy publicznej Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Ujeździe ”;
Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kwocie 1 392 032,89zł. Rozdział 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód w kwocie 974 000,00 zł § 6257. Dotacja celowa w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust.3 pkt 5 lit. a i b ustawy , lub płatności w ramach budżetu środków europejskich, realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego kwocie 974 000,00 zł
„ „ Poprawa gospodarki wodnej w Gminie Ujazd oraz budowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej na osiedlu Piaski w Ujeździe –etap III ”;
Rozdział 90005 Ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu w kwocie 334 500,00 zł § 6257. Dotacja celowa w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich oraz środków, o których mowa w art. 5 ust.3 pkt 5 lit. a i b ustawy , lub płatności w ramach budżetu środków europejskich, realizowanych przez jednostki samorządu terytorialnego kwocie 334 500,00 zł
„ „Likwidacja i wymiana źródeł ogrzewania na ekologiczne w Gminie Ujazd, Gminie Bierawa i Gminie Leśnica ”;
Rozdział 90026 Pozostałe działania związane gospodarką odpadami w kwocie 83 532,89 zł § 0970. Wpływy z różnych dochodów w kwocie 71 868,60 zł
§ 2460. Środki otrzymane od pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych na realizację zadań bieżących jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych w kwocie 11 664,29 zł
§ 3. Zmniejsza się budżet gminy po stronie wydatków w kwocie 1 121 892,79 zł Urząd Miejski – Referat Inwestycji, Spraw Komunalnych i Koordynacji Programów Unijnych Dział 400 Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę w kwocie 98 000,00 zł Rozdział 40002 Dostarczanie wody w kwocie 98 000,00 zł § 4300. Zakup usług pozostałych w kwocie 14 000,00 zł
§ 6050. Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych w kwocie 84 000,00 zł
„Cyfryzacja usług komunalnych poprzez zastosowanie w Gminie Ujazd ultradźwiękowych wodomierzy wraz z systemem zdalnego odczytu platformy internetowej” w kwocie 84 000,00zł Urząd Miejski – Referat Inwestycji, Spraw Komunalnych i Koordynacji Programów Unijnych Dział 600 Transport i łączność w kwocie 55 000,00 zł . Rozdział 60016 Drogi publiczne gminne w kwocie 55 000,00 zł § 6050. Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych w kwocie 55 000,00 zł
„Przebudowa drogi ul. Kościelnej w Sieroniowicach” w kwocie 55 000,00 zł Urząd Miejski -Stanowisko ds. planowania przestrzennego i obsługi inwestora Dział 710 Działalność usługowa w kwocie 19 500,00 zł Rozdział 71004 Plany zagospodarowania przestrzennego w kwocie 19 500,00 zł § 4300. Zakup usług pozostałych w kwocie 19 500,00 zł
Urząd Miejski – Referat Organizacyjno-Gospodarczy Dział 750 Administracja publiczna w kwocie 4 822,79 zł Rozdział 75095 Pozostała działalność w kwocie 4 822,79 zł § 6057. Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych w kwocie 4 822,79 zł
„Zakup sprzętu komputerowego” -Cyfrowa Gmina w kwocie 4 822,79 zł Urząd Miejski – Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w kwocie 73 000,00 zł Rozdział 75411 Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej w kwocie 5 000,00 zł § 6170. Wpłaty jednostek na państwowy fundusz celowy na finansowanie lub dofinansowanie zadań inwestycyjnych w kwocie 5 000,00 zł
„ Dofinansowanie zakupu samochodu ratowniczo-gaśniczego” w kwocie 5 000,00 zł Rozdział 75412 Ochotnicze straże pożarne w kwocie 50 000,00 zł § 6230. Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych w kwocie 50 000,00 zł
„Dofinansowanie zakupu zestawu hydraulicznego dla OSP Olszowa” w kwocie 50 000,00 zł Rozdział 75495 Pozostała działalność w kwocie 18 000,00 zł § 6050. Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych w kwocie 18 000,00 zł
„Wykonanie monitoringu” w kwocie 18 000,00 zł Urząd Miejski – Referat Inwestycji, Spraw Komunalnych i Koordynacji Programów Unijnych Dział 801 Oświata i wychowanie w kwocie 30 000,00 zł Rozdział 80101 Szkoły podstawowe w kwocie 30 000,00 zł § 6057. Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych w kwocie 30 000,00 zł
„Sport jako narzędzie do aktywizacji i integracji społecznej- rewitalizacja kompleksu boisk przy publicznej Szkole Podstawowej im. Adama Mickiewicza w Ujeździe” w kwocie 30 000,00 zł Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska w kwocie 841 060,00 zł Urząd Miejski – Referat Inwestycji, Spraw Komunalnych i Koordynacji Programów Unijnych Rozdział 90001 Gospodarka ściekowa i ochrona wód w kwocie 140 000,00 zł § 6057. Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych w kwocie 30 000,00 zł
§ 6059. Wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych w kwocie 110 000,00 zł
„ Poprawa gospodarki wodnej w Gminie Ujazd oraz budowa wodociągu i kanalizacji sanitarnej na osiedlu Piaski w Ujeździe –etap III ” w kwocie 140 000,00 zł Urząd Miejski – Referat Organizacyjno-Gospodarczy Rozdział 90004 Utrzymanie zieleni w miastach i gminach w kwocie 1 060,00 zł § 4210. Zakup materiałów i wyposażenia w kwocie 1 060,00 zł
Fundusz sołecki – Nogowczyce w kwocie 1 060,00 zł Urząd Miejski – Referat Inwestycji, Spraw Komunalnych i Koordynacji Programów Unijnych Rozdział 90005 Ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu w kwocie 620 000,00 zł § 6237. Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych innych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych w kwocie 240 000,00 zł
§ 6239. Dotacje celowe z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych innych jednostek niezaliczanych do sektora finansów publicznych w kwocie 380 000,00 zł
„Likwidacja i wymiana źródeł ogrzewania na ekologiczne w Gminie Ujazd, Gminie Bierawa i Gminie Leśnica” w kwocie 620 000,00 zł Urząd Miejski – Referat Gospodarki Gruntami Nieruchomościami i Ochrony Środowiska Rozdział 90026 Pozostałe działania związane gospodarką odpadami w kwocie 80 000,00 zł § 4300. Zakup usług pozostałych w kwocie 80 000,00 zł
Urząd Miejski – Referat Organizacyjno-Gospodarczy Dział 926 Kultura fizyczna w kwocie 510,00 zł Rozdział 92601 Obiekty sportowe w kwocie 510,00 zł § 4210. Zakup materiałów i wyposażenia w kwocie 510,00 zł
Fundusz sołecki – Niezdrowice w kwocie 510,00 zł § 4. Zwiększa się budżet gminy po stronie wydatków w kwocie 77 570,73 zł Urząd Miejski – Referat Gospodarki Gruntami Nieruchomościami i Ochrony Środowiska Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa w kwocie 61 000,00 zł Rozdział 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami w kwocie 61 000,00 zł § 4600. Kary, odszkodowania i grzywny wypłacane na rzecz osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych w kwocie 61 000,00 zł
Urząd Miejski – Referat Organizacyjno-Gospodarczy Dział 750 Administracja publiczna w kwocie 4 822,79 zł Rozdział 75095 Pozostała działalność w kwocie 4 822,79 zł § 4307. Zakup usług pozostałych w kwocie 4 822,79 zł
„Cyfrowa Gmina” w kwocie 4 822,79 zł Urząd Miejski – Referat Spraw Obywatelskich i Obronnych Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa w kwocie 5 000,00 zł Rozdział 75411 Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej w kwocie 5 000,00 zł § 2300. Wpłaty jednostek na państwowy fundusz celowy w kwocie 5 000,00 zł
OPS Dział 851 Ochrona zdrowia w kwocie 500,00 zł Rozdział 85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi w kwocie 500,00 zł § 4300. Zakup usług pozostałych w kwocie 500,00 zł
Urząd Miejski –Gminny Koordynator Ochrony Powietrza Dział 853 Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej w kwocie 1 677,94 zł Rozdział 85395 Pozostała działalność w kwocie 1 677,94 zł § 4210. Zakup materiałów i wyposażenia w kwocie 33,56 zł
§ 4430. Różne opłaty i składki w kwocie 1 644,38 zł
Fundusz Przeciwdziałania COVID-19 – Dodatek dla podmiotów wrażliwych OPS Dział 855 Rodzina w kwocie 3 000,00 zł Rozdział 85504 Wspieranie rodziny w kwocie 3 000,00 zł § 4010. Wynagrodzenia osobowe pracowników w kwocie 3 000,00 zł
Urząd Miejski – Referat Organizacyjno-Gospodarczy Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego w kwocie 1 570,00 zł Rozdział 92109 Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby w kwocie 1 060,00 zł § 4210. Zakup materiałów i wyposażenia w kwocie 1 060,00 zł
Fundusz sołecki – Nogowczyce w kwocie 1 060,00 zł Rozdział 92195 Pozostała działalność w kwocie 510,00 zł § 4210. Zakup materiałów i wyposażenia w kwocie 510,00 zł
Fundusz sołecki – Niezdrowice w kwocie 510,00 zł § 5. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.