Uchwała Nr XVII/97/2007
Rady Miejskiej w Ujeździe
z dnia 28 grudnia 2007 roku
w sprawie uchwalenia budżetu na 2008 rok
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 i 9 lit. d i pkt.10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz.1591, z 2002 roku Nr 23, poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz.1271, Nr 214 poz.1806, z 2003 roku Nr 80 poz.717, Nr 162 poz.1568 z 2004 roku Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz.1203, Nr 167 poz.1759 z 2005 roku Nr 172 poz.1441, Nr 175 poz.1457, z 2006 roku Nr 17 poz.128, Nr 181 poz.1337, z 2007 roku Nr 138 poz.974, Nr173 poz.1218); art.165,166,173, 175,176, 181 ust.1, 184 ust.1, 195 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz.2104, Nr 169 poz.1420 z 2006 roku Nr 45 poz.319, Nr 104 poz.708, Nr 170 poz.1217 i 1218, Nr 187 poz.1381, Nr 249 poz.1832, z 2007 roku Nr 82 poz.560, Nr 115 poz.791, Nr 140 poz.984) oraz.art.420 w związku z art.406 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006 roku Nr 129, poz. 902, Nr 169 poz.1199, Nr 170 poz.1217, Nr 249 poz.1832 z 2007 roku Nr 21 poz.124, Nr 75 poz.493, Nr 88 poz.587, Nr 124 poz.859, Nr 147 poz.1033, Nr176 poz.1238, Nr 181 poz.1286, Nr 191 poz.1374) Rada Miejska w Ujeździe uchwala co następuje;
§ 1
Uchwala się budżet gminy Ujazd na okres roku kalendarzowego 2008
§ 2
Uchwala się dochody budżetu w wysokości 13 896 258 zł,
w tym:
- dotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej zlecone – 1 246 821 zł
- dotacje celowe na realizację zadań własnych 265 253 zł
- pozostałe dochody – 12 384 184 zł
§ 3
Uchwala się wydatki budżetu w wysokości 14 632 915 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2, w tym:
1. Wydatki bieżące w kwocie 12 615 754 zł
- wydatki na wynagrodzenia i pochodne w kwocie 6 622 350 zł
- wynagrodzenia bezosobowe w kwocie 115 484 zł
- dotacje w kwocie 736 200 zł
- pozostałe wydatki w kwocie 5 141 720 zł
2. Wydatki majątkowe w kwocie 2 017 161 zł w tym:
- dotacje w kwocie 285 000zł
- pozostałe wydatki w kwocie 1 732 161 zł
§ 4
Różnica miedzy dochodami i wydatkami stanowi deficyt budżetu w kwocie 736 657 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 674 541 zł
- spłatą udzielonej pożyczki w kwocie 62 116 zł
§ 5
Uchwala się przychody budżetu w kwocie 736 657 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3
§ 6
1. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie zgodnie z załącznikami Nr 6 i 7.
2. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań własnych dofinansowanych przez administrację rządowa zgodnie z załącznikami Nr 8 i 9
§ 7
Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi określa załącznik Nr 4, wykaz inwestycji do realizacji w roku budżetowym określa załącznik Nr 5.
§ 8
Uchwala się plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych:
- przychody 1 280 900 zł
- wydatki 1 280 900 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 11.
§ 9
Uchwala się plan dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi sfinansowanych:
- dochody w kwocie 108 000 zł
- wydatki w kwocie 108 000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 12.
§ 10
Uchwala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie z załącznikiem Nr 10.
§ 11
Uchwala się wydatki z tytułu udzielanych dotacji w kwocie 1 021 200 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 13.
§ 12
Uchwala się plan dochodów i wydatków związanych z programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii w kwocie 70 000 zł, w tym:
- na realizację gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 55 000 zł
- na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 15 000 zł
§ 13
Tworzy się rezerwę celową w kwocie 109 598 zł, w tym: 55 000 zł na sfinansowanie wydatków związanych z oświatą i wychowaniem, 54 598 zł na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego
§ 14
Ustala się, że:
1) Maksymalna wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Burmistrza na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru nie może przekroczyć 200 000 zł
2) Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania w sumie do wysokości 200 000 zł
§ 15
Upoważnia się Burmistrza do:
§ 16
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ujazdu.
§ 17
Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2008 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.
Przewodniczący obrad
Jan Kałużny
Podmiot udostępniający: | wpisz nazwę podmiotu |
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: | Referat Finansowy |
Data wytworzenia: | 28.12.2007 |