Uchwała Nr XXIX/166 /2008
Rady Miejskiej w Ujeździe
z dnia 19 grudnia 2008 roku
w sprawie uchwalenia budżetu na 2009 rok
Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 i 9 lit. d i pkt.10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz.1591, z 2002 roku Nr 23, poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz.1271, Nr 214 poz.1806, z 2003 roku Nr 80 poz.717, Nr 162 poz.1568 z 2004 roku Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz.1203, Nr 167 poz.1759 z 2005 roku Nr 172 poz.1441, Nr 175 poz.1457, z 2006 roku Nr 17 poz.128, Nr 181 poz.1337 z 2007 roku Nr 48 poz.327, Nr 138 poz.974, Nr 173 poz.1218 z 2008 roku Nr 180 poz.1111); art.165,166,173, 175,176,181 ust.1, 184 ust., 195 ust.2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249 poz.2104, Nr 169 poz.1420 z 2006 roku Nr 45 poz.319, Nr 104 poz.708, Nr 170 poz.1217 i 1218, Nr 187 poz.1381, Nr 249 poz.1832 z 2007 roku Nr 82 poz.560, Nr 88 poz.587, Nr 115, poz.791, Nr 140, poz.984 z 2008 roku Nr 180 poz.1112) Rada Miejska w Ujeździe uchwala co następuje;
§ 1
Uchwala się budżet gminy Ujazd na okres roku kalendarzowego 2009
§ 2
Uchwala się dochody budżetu w wysokości 16 523 202 zł,
w tym:
- dochody majątkowe - 893 000 zł
- dochody bieżące w kwocie - 15 630 202 zł,
zgodnie z załącznikami Nr 1 do niniejszej Uchwały
§ 3
Uchwala się wydatki budżetu w wysokości 24 066 219 zł
W tym:
Wydatki bieżące w kwocie 13 423 547 zł
- wydatki na wynagrodzenia i pochodne - 7 235 082 zł
- wynagrodzenia bezosobowe - 153 832 zł
- dotacje - 796 925 zł
- pozostałe wydatki - 5 237 708 zł
Wydatki majątkowe w kwocie 10 642 672 zł
- dotacje - 240 000 zł
- pozostałe wydatki - 10 402 672 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2 do niniejszej Uchwały
§ 4
Deficyt budżetu gminy w kwocie 7 543 017 zł, zostanie pokryty przychodami pochodzącymi
- z nadwyżki budżetowej z lat ubiegłych w kwocie 4 043 017 zł,
- zaciągniętych pożyczek w kwocie 3 500 000 zł
§ 5
Uchwala się przychody budżetu w kwocie 7 543 017 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3
§ 6
Wydatki związane z wieloletnimi programami inwestycyjnymi określa załącznik Nr 4, wykaz inwestycji do realizacji w roku budżetowym określa załącznik Nr 5.
§ 7
Uchwala się plan przychodów i wydatków zakładów budżetowych
- przychody - 1 373 300 zł
- wydatki - 1 373 300 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 11.
§ 8
Uchwala się plan dochodów własnych jednostek budżetowych i wydatków nimi sfinansowanych
- dochody - 116 700 zł
- wydatki - 116 700 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 12.
§ 9
Uchwala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnejzgodnie z załącznikiem Nr 10.
§ 10
Uchwala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie w kwocie:
- dochody 1 292 552 zł
- wydatki 1 292 552 zł
zgodnie z załącznikiem nr 6, 7
§ 11
Uchwala się wydatki z tytułu udzielanych dotacji w kwocie: 1 036 925 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 13.
§ 12
Uchwala się plan dochodów i wydatków związanych z programem profilaktyki
irozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii w kwocie 70 000 zł,
w tym:
- na realizację gminnego programu profilaktyki irozwiązywania problemów alkoholowych
w kwocie 55 000 zł
- na realizację zadań określonych w gminnym programem przeciwdziałania narkomanii
w kwocie 15 000 zł
§ 13
Tworzy się rezerwę celową w kwocie 40 000 zł, w tym: 30 000 zł na sfinansowanie wydatków związanych z oświatą i wychowaniem, 10 000 zł na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego
§ 14
Limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych na:
- sfinansowanie planowanego deficytu budżetu ustala się w kwocie 3 500 000 zł
§ 15
Upoważnia się Burmistrza do:
- Zaciąganie zobowiązań:
- na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne w latach
2009 – 2011 w kwotach określonych w załączniku Nr 4,
- z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do
zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2010 roku, na
łączną kwotę 500 000 zł
- Dokonywania zmian w planie wydatków tj. przeniesień w dziale pomiędzy rozdziałami i paragrafami z wyłączeniem zmian powodujących zwiększenie lub zmniejszenie dotacji i wydatków majątkowych.
- Udzielania pracownikom zaliczek na realizację wydatków bieżących
- Przekazania swoich uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych gminy w zakresie dokonywania przeniesień w planie wydatków w ramach rozdziału z wyłączeniem zmian powodujących zwiększenie lub zmniejszenie wydatków na wynagrodzenia osobowe pracowników i wydatków majątkowych.
- Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę rachunku podstawowego.
§ 16
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Ujazdu.
§ 17
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 01 stycznia 2009 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Opolskiego.
Przewodniczący obrad
Jan Kałużny
Załączniki:
- PDFUchwała budżetowa 2009 rok.pdf (32,77KB)
- PDFZał. Nr 1 dochody 2009 rok budżet po autopoprawce.pdf (43,84KB)
- PDFZał. Nr 2 wydatki 2009 rok budżet po autopoprawce.pdf (67,87KB)
- PDFZał. Nr 3 pokrycie deficytu 2009 rok budżet po autopoprawce.pdf (11,85KB)
- PDFZał. Nr 4 Wieloletni program inwestycyjny na lata 2009-2011po autopoprawce.pdf (34,45KB)
- PDFZał. Nr 5 inwestycje 2009 rok budżet po autopoprawce.pdf (36,90KB)
- PDFZał. Nr 6 dochody zlecone 2009 rok budżet po autopoprawce.pdf (34,86KB)
- PDFZał. Nr 7 wydatki zlecone 2009 rok budżet po autopoprawce.pdf (38,49KB)
- PDFZał. Nr 8 dochody zadania własne 2009 rok budżet po autopoprawce.pdf (30,04KB)
- PDFZał. Nr 9 wydatki zadania własne 2009 rok budżet po autopoprawce.pdf (33,92KB)
- PDFZał. Nr 10 GFOŚ i GW 2009 rok budżet po autopoprawce.pdf (34,95KB)
- PDFZał. Nr 11 przychody i rozchody ZGKiM 2009 rok budżet po autopoprawce.pdf (31,68KB)
- PDFZał. Nr 12 dochody własne 2009 rok budżet po autopoprawce.pdf (20,47KB)
- PDFZał. Nr 13 dotacje własne 2009 rok budżet po autopoprawce.pdf (21,51KB)
Podmiot udostępniający: |
Referat Finansowy |
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: |
Helena Strycharz |
Data wytworzenia: |
2009-01-06 |