Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Akt zgonu

Akt zgonu

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Miejski w Ujeździe
Urząd Stanu Cywilnego
Biuro nr 4
tel. 077 404 87 60
fax 077 404 87 63

Wymagania i potrzebne dokumenty:

  • karta zgonu,
  • dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon,
  • dowód osobisty zmarłego oraz jego współmałżonka (jeśli żyje),
  • paszport polski, jeżeli zmarła osoba posiadała.

Termin załatwienia sprawy (udzielania odpowiedzi):

Zgon osoby należy zgłosić do trzech dni od dnia zgonu. Po sporządzeniu aktu zgonu zgłaszający otrzymuje 3 bezpłatne odpisy skrócone aktu zgonu.

Opłaty:

  • bez opłat

Inne wskazówki, uwagi:

Sprawy związane ze zgonem załatwia się w Urzędzie Stanu Cywilnego w obszarze którego miał miejsce zgon.

Do zgłoszenia zgonu są zobowiązani w kolejności:

  • małżonek lub dzieci zmarłego,
  • najbliżsi krewni i powinowaci,
  • osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
  • osoby, które były obecne przy zgonie.

W przypadku zgonu spowodowanego wypadkiem lub przyczyną nienaturalnej śmierci wymagana jest zgoda prokuratora do pochowania zwłok.

Sposób załatwienia sprawy – osobiście przez zgłaszającego zgon.

Podstawa prawna:

  • Ustawa z dnia 25 lutego 1964 r. kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 1964 r. nr 9, poz. 59),
  • Ustawa z dnia 29 września 1986 r. prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2004 r. nr 161, poz. 1688)

 

Podmiot udostępniający: Urząd Stanu Cywilnego
Informację wytworzył(a) lub za treść odpowiada: Piotr Magdziak
Data wytworzenia: 2009-12-01