- Menu BIP
- JAK ZAŁATWIĆ SPRAWĘ
- Rejestr Instytucji Kultury Gminy Ujazd
Rejestr Instytucji Kultury Gminy Ujazd
Rejestr instytucji kultury
Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Ujazd prowadzony jest na podstawie art. 14 ust.1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (t.j.: Dz. U. z 2012 r. poz. 406 ), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz. U. z 2012 r. poz. 189).
I. Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Ujazd prowadzony jest przez pracownika zatrudnionego na stanowisku inspektora w Referacie Spraw Obywatelskich i Obronnych Urzędu Miejskiego w Ujeździe, ul. Sławięcicka 19, 47-143 Ujazd, tel. (77) 4048759.
II. Zgodnie z § 10 - 13 rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury:
- Rejestr, informację o rejestrze oraz sposobie udostępniania danych w nim zawartych zamieszcza się w Biuletynie informacji Publicznej na stronie organizatora.
- Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez:
a) otwarty dostęp do zawartości rejestru;
b) wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej. - Udostępnianie danych zawartych w rejestrze w formie, o której mowa w ust. 2 pkt 1, jest bezpłatne i odbywa się przez stronę Biuletynu Informacji Publicznej organizatora.
- Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych akta rejestrowe oraz księgi rejestrowe instytucji kultury.
- Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
- Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony.
- Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej.
- Odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
- Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiście wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
- Odpis może być przesłany również w postaci dokumentu elektronicznego.
III. Zgodnie z art. 4 ustawy o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006r. (t.j.: Dz. U. z 2020 r., poz. 1546 ze zm.) wydanie poświadczonego odpisu podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony. Opłatę skarbową należy uiścić na konto Urzędu Miejskiego w Ujeździe, Bank Spółdzielczy w Leśnicy Oddział Ujazd - 08 8907 1021 2003 0006 3470 0001 lub w kasie Urzędu.
IV. Składający wniosek zobowiązany jest dołączyć dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej albo uwierzytelnioną kopię dowodu zapłaty, nie później niż w ciągu 3 dni od chwili powstania obowiązku jej zapłaty (chwila złożenia wniosku o wydanie odpisu). Dowód zapłaty może mieć formę wydruku potwierdzającego dokonanie operacji bankowej (zgodnie z § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 187, poz. 1330).
KSIĘGA REJESTROWA.pdf (162,38KB)
Rejestr Instytucji.pdf (130,27KB)
Wzór wniosku o dokonanie zmian wpisu w rejestrze instytucji kultury.pdf (143,06KB)
Wzór wniosku o odpis z rejestru instytucji kultury.pdf (122,54KB)